Crăciunul în existența unui magazin este o perioadă mult așteptată atât de către clienți, cât și de către antreprenorii care îl dețin și de managerii acestuia. Cu atât mai mult dacă oferta de produse a magazinului se schimbă special, cu articole dedicate sărbătorilor de iarnă. De o bună prezentare în acest sezon al cadourilor și a stării speciale care cuprinde parcă întreg orașul, depind vânzările, dar și aspectele ulterioare ale relației cu clienții și ale planului de marketing.
Un bun design interior de magazin nu trebuie să se rezume la simpla înlocuire a unor produse de pe rafturi și amplasarea unui brad în incinta spațiului comercial, ci se va concentra pe regândirea spațiului astfel încât vizitatorii să aibă impresia că pătrund într-un tărâm minunat, din care să dorească să poată lua ceva pentru ei și cei dragi sau pentru propriile locuințe.
4 elemente care nu trebuie să lipsească din magazin în preajma Crăciunului
Chiar dacă poate părea lipsit de originalitate și conformist să creezi un decor de sărbători în magazin, nimeni nu vrea să fie asemenea lui Scrooge din „Povestea de Crăciun” lui Charles Dickens, mai ales când este vorba despre clienți. Un decor deosebit, original, în acord cu identitatea brandului, poate fi obținut dacă se solicită servicii specializate la o firma de design interior. În orice caz, iată ce nu ar trebui să lipsească dintr-un magazin în preajma Crăciunului.
1. Luminile de Crăciun
Instalațiile electrice cu luminițe vor adăuga culoare, energie și magie. Luminițele miniaturale care decorează geamurile atrag interesul, atât adulți, cât mai ales copii, care își vor ruga părinții să intre în magazin. Luminile trebuie plasate astfel încât să contribuie la o atmosferă tainică, senină, în anumite puncte ale magazinului.
2. Culorile sezonului
Fie că este vorba despre pasteluri de primăvară sau nuanțe de roșu și verde pentru sărbătorile de iarnă, culorile de sezon sunt temporare. Pentru un comerciant cu amănuntul, decorarea necesită multă muncă, planificare și schimbarea periodică, dar ea este importantă pentru individualizarea experienței la cumpărături a clienților în funcție de evenimentele din calendar.
3. Elementele adecvate susțin povestea
Nu orice magazin poate instala în interior un brad mare de Crăciun sau ornamente fragile. Se poate recurge însă la trucuri accesibile, cum ar fi pălăriile de Moș Crăciun pe capul manechinelor sau costume de spiriduși pentru angajați.
4. Semnale care vorbesc despre Crăciun
Prezența elementelor de design interior care să semnaleze apropierea Crăciunului este o condiție care trebuie îndeplinită ținând cont atât de identitatea magazinului, de ceea ce dorește să transmită, dar și de elemente pe care oamenii le asociază cu sărbătorile, cu starea de bine și cu senzațiile care le amintesc de copilărie. Se pot adăuga detalii vizuale în funcție de specificul magazinului, un nou slogan, elemente sonore și arome specifice legate de această perioadă a anului.
Decorarea magazinului pentru Crăciun este un demers care implică energia, creativitatea managerilor și investiții în elemente specifice sărbătorilor, iar reușita lui va fi încununată de succes în ceea ce privește starea de spirit a celor care calcă pragul spațiului comercial, cu implicații în cele din urmă asupra vânzărilor, care trebuie să urmeze tendința firească de creștere manifestată în general în această perioadă a anului.